پرسش و پاسخ
 
* پرسش   HyperLink HyperLink
 
 
     
   
     
   
عنوان پرسش: چاقی
شرح پرسش: با سلام خدمت متخصصین عزیز
خواستم بدونم بهترین روش برای جلوگیری از چاقی چیه؟البته روش قابل انجام و تخصصی با تشکر
فایل مرتبط: - - -
لینک مرتبط: - - -
وضعیت سوال: بسته شده
 
 
گروه تخصصی: علوم پزشکی > تغذیه زمان ثبت سوال: چهارشنبه، 27 بهمن 1389 - 18:05:38 تعداد بازدید: 2686 تعداد پاسخ: 12
 
     
 
* پاسخ جدید  
 
 
     
 


 
     
 
پاسخ:  
   
فایل مرتبط: (حد اکثر 4 مگابایت)
لینک مرتبط:
 
 
پیام مدیریت در خصوص درج پاسخها

 
     
 
* مشخصات متخصص جدیدترین  -  قدیمی ترین  - امتیاز
 
 
     
 
2

امتیاز پاسخ
[imgExp]

ندا نور
د، 15/01/90 - 00:12
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سلام
این پرسش و که دیدم بعد تعداد جوابای داده شده رو که دیدم گفتم خب حتما جوابتونو از این همه پاسخ گرفتین!راستش از روی کنجکاوی و اینکه یه مروری بر اطلاعات خودم داشته باشم جواب چند نفر از دوستان رو خوندم. اما... واقعا داشتم از بعضی جوابا شاخ در می آوردم ...این دیگه چه جورشه!رژیم 1200 گرمی انگور در روز؟!!؟! یکی دیگه از دوستان گفته 2 واحد صبحانه بخور!اولا اینکه یکی به من بگه 2 واحد صبحانه یعنی چی؟!چه ماده ای؟!چقدر؟!واحدها رو باید بلد باشی؟!بعد گفتین ناهار فقط میوه و سبزی بخور!؟تازه توصیه میکنی همه مواد لازمی که بدنت نیاز داره باید دریافت کنی!؟اونم با ناهار میوه و سبزی؟!؟!
نمی دونم والا
واقعا از خوندن جواباتون عصبی شدم.باور کنین قصد توهین ندارم اما بیایم سعی کنیم تو فیلد کاریه خودمون و راجع به چیزایی که صحیح ترین اطلاعات رو داریم نظر بدیم.اینطوری همه از هم استفاده می کنیم

اما راجعه به این سوال! توی یه رژیم اصولی و سالم هیچ ماده ی غذایی نباید حذف بشه ویا هیچ ماده ایی هم نباید به شکل افراطی مصرف بشه
اول باید ببینید اضافه وزن دارید یا نه!اگه داشتین باید برای گرفتن یه رژیم به این اصول دقت کنین:
1-حتما روزی 2 لیوان لبنیات اونم از نوع کم چرب استفاده کنید
2-3-4 میوه در روز
3-سبزیجات به میزان دلخواه
4-گوشت روزی 90 گرم حداقل مصرق کنید
5-سعی کنید تنقلاتی مثل پفک و چیپس و...حذف کنید
6-مصرف روغن و چربی رو به حداقل برسونید
7-اما راجع به غلات(برنج،ماکارونی،نان و...) باید با یه کارشناس تغذیه مشورت کنید تا بسته به میزان اضافه وزنتون،سنتون و شرایط دیگه براتون مقدار مورد نیازتون رو تخمین بزنه
اما در کنار همه ی اینا ورزش و فعالیت بدنی رو فرامووش نکنید
داشتن وزن ایده ال و حفظ اون در گرو تعادل بین دریافت کالری (انرژی) و مصرف(سوزاندن) اونه.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1

امتیاز پاسخ
[imgExp]

ندا نور
د، 15/01/90 - 00:11
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سلام
این پرسش و که دیدم بعد تعداد جوابای داده شده رو که دیدم گفتم خب حتما جوابتونو از این همه پاسخ گرفتین!راستش از روی کنجکاوی و اینکه یه مروری بر اطلاعات خودم داشته باشم جواب چند نفر از دوستان رو خوندم. اما... واقعا داشتم از بعضی جوابا شاخ در می آوردم ...این دیگه چه جورشه!رژیم 1200 گرمی انگور در روز؟!!؟! یکی دیگه از دوستان گفته 2 واحد صبحانه بخور!اولا اینکه یکی به من بگه 2 واحد صبحانه یعنی چی؟!چه ماده ای؟!چقدر؟!واحدها رو باید بلد باشی؟!بعد گفتین ناهار فقط میوه و سبزی بخور!؟تازه توصیه میکنی همه مواد لازمی که بدنت نیاز داره باید دریافت کنی!؟اونم با ناهار میوه و سبزی؟!؟!
نمی دونم والا
واقعا از خوندن جواباتون عصبی شدم.باور کنین قصد توهین ندارم اما بیایم سعی کنیم تو فیلد کاریه خودمون و راجع به چیزایی که صحیح ترین اطلاعات رو داریم نظر بدیم.اینطوری همه از هم استفاده می کنیم

اما راجعه به این سوال! توی یه رژیم اصولی و سالم هیچ ماده ی غذایی نباید حذف بشه ویا هیچ ماده ایی هم نباید به شکل افراطی مصرف بشه
اول باید ببینید اضافه وزن دارید یا نه!اگه داشتین باید برای گرفتن یه رژیم به این اصول دقت کنین:
1-حتما روزی 2 لیوان لبنیات اونم از نوع کم چرب استفاده کنید
2-3-4 میوه در روز
3-سبزیجات به میزان دلخواه
4-گوشت روزی 90 گرم حداقل مصرق کنید
5-سعی کنید تنقلاتی مثل پفک و چیپس و...حذف کنید
6-مصرف روغن و چربی رو به حداقل برسونید
7-اما راجع به غلات(برنج،ماکارونی،نان و...) باید با یه کارشناس تغذیه مشورت کنید تا بسته به میزان اضافه وزنتون،سنتون و شرایط دیگه براتون مقدار مورد نیازتون رو تخمین بزنه
اما در کنار همه ی اینا ورزش و فعالیت بدنی رو فرامووش نکنید
داشتن وزن ایده ال و حفظ اون در گرو تعادل بین دریافت کالری (انرژی) و مصرف(سوزاندن) اونه.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0

امتیاز پاسخ
[imgExp]

عاطفه زمانی
ش، 13/01/90 - 20:31
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
salaam
ebteda u bayad vazne motanaseb ba ghadetan ra peida konid va be nazare bande az systeme 2 vadei ke sobahaneye mofasal , nahar ra say konid mive va sabzijat mail konid va sham saate 7-8 mail konid , .

say konid taghriban tamame tarkibati ke badan niaz darad dar vadehaye ghazaitan jay dahid ke badan ba moshkel movajenashavad,
piade ravi niz be u kheili mitavanad komak konad.
dar rejime ghazai erade va khastane fard kheili mohem mibashad.
piruz va shad bashid
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0

امتیاز پاسخ
[imgExp]

اصغر غفاری انور
ش، 13/01/90 - 00:34
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سلام
رموز پیچیده کاهش وزن
کاهش وزن:اگر فردی چاق هستید و میخواهید لاغر شوید، ابتدا باید اراده محکم در برخورد با عوامل تغذیه را داشته باشید. قوانین کنترل وزن باید اول رعایت شود و سپس اقدام به کاهش وزن نمائید. 1- از خوردن هرگونه مواد قندی شیمیائی شامل قند و شکر و شیرینی خودداری نمایید 2- برنج را با سبوس دم کنید 3- روغن مصرفی خود را تعویض و فقط از روغن کنجد و زیتون استفاده نمائید. 4- ناهار را سبک و شام را ابتدای شب کامل میل نمائید5- سالاد را قبل از غذا میل نمائید 6 – میوه ها را حتما" با پوست و نیم ساعت قبل از غذا میل کنید. 7- روزی یک ساعت پیاده روی نمائید.8 – نان مصرفی حتما" سبوس دار باشد.-9 به جای نمک از سبزی ترخون استفاده شود. 10 – قبل از صبحانه یک عدد میوه میل کنید. 11- آب مصرفی در ظرف مسی جوشیده باشد.
رژیم آش آبغوره: قبل از گرفتن این رژیم حتما" باید با اینجانب مشورت کنید تا خدائی نکرده دچار عوارض گوارشی و پوستی و عصبی نشوید .(این رژیم برای افراد با شرایط خاص در نظر گرفته شده و عمومی نیست و در صورت عدم مشورت و رژیم سرخود عوارض آن بر عهده شخص خواهد بود).
شما میتوانید انواع و اقسام آش را بپزید (مثل آش رشته، آش جو و آش شعله قلمکار و آش برنج و....) و تمام حبوبات و سبزیجات را به جز عدس و گشنیز و بادمجان و گوشت و روغن را در آن بریزید. این 5 قلم باعث بالا رفتن سودای بدن و پائین آمدن سطح متابولیسم بازال میباشند و اثر منفی در کاهش وزن شما دارند. سپس به ازاء هر یک کاسه آش، 3 قاشق غذاخوری آبغوره خانگی و نصف قاشق چایخوری زنجفیل (بصورت پودر یا تازه) بریزید. و به عنوان وعده صبحانه و ناهار و شام میل نمائید. فراموش نکنید که محدودیتی در خوردن این آش ندارید و تا هرچقدر میل دارید ،میتوانید میل کنید. همچنین میتوانید در صورت ضعف، بین وعده های غذائی از شربت عسل استفاده نمائید. در ضمن افراد دموی میبایست روز اول و نهم این رژیم ، حجامت عام انجام دهند و افراد صفراوی و سوداوی روز پنجم و دوازدهم این رژیم حجامت تحت الذوقن کنند. این زمان و نوع حجامت باعث بالا رفتن سطح سوخت و ساز سلولی و تخلیه کامل رسوبات بدن میشود. و بعد روز چهاردهم بعد از ظهر 10 گرم برگ سنا+ 10 گرم برگ گل سرخ داروئی را در قوری ریخته و به مدت نیم ساعت دم کنید و هنگام غروب آفتاب یک لیوان از این چائی گیاهی میل نمائید (توجه کنید که در صورت وجود دل درد ، به مدت 3 ساعت بعد این مشکل رفع خواهد شد) و شام روز چهاردهم غذای گوشت گوسفندی میل نمائید..در ضمن باید آب مصرفی در مدت این چهارده روز، آب جوشیده در ظرف مسی باشد که میتوانید در یخچال آن را خنک نمائید.
یکی از راههای کاهش وزن این است که دو روز متوالی در هفته به میزان هزار و دویست گرم به غیر از انگور سبز چیزی نخورید و این کار را تا 4 هفته تکرار کنید. همچنین 10 عدد سیر را کوبیده و 24 عدد لیموترش تازه را همراه با پوست در چرخ گوشت ریخته و چرخ نمائید و کل محتویات را با سیرهای کوبیده در ظرف ریخته و دو قاشق غذاخوری زیره سیاه و یک قاشق غذا خوری گل سرخ داروئی (بصورت پودر) به آن اضافه نموده و میکس کنید و 48 ساعت در ظرف در بسته در یخچال نگهداری نمائید و سپس بعد از هر وعده غذا ، یک قاشق غذا خوری از این ترکیب را میل نمائید.
نکته: برای کاهش وزن باید فعالیت کبد را بالا ببرید، تنها غذا بخورید(44 درصد تاثیر مثبت)، تند و بی وقفه راه بروید،برای کم کردن حرص و ولع نسبت به غذا، قبل از ناهار و شام به مدت 8 دقیقه به یک صفحه سلفون قرمز رنگ خیره شوید.(افرادیکه دارای فشار خون بالا هستند از صفحه نارنجی استفاده نمایند)،روی پلو سماق بپاشید، هنگام گرسنگی ریشه شیرین بیان بجوید، صد گرم زیره کرمانی را بکوبید و در سرکه 24 ساعت بخیسانید و بعد آن را خشک کرده و نرم بکوبید و با 300 گرم عسل مخلوط نموده و روزی یک قاشق مرباخوری قبل از غذا میل کنید.
فرمولاسیون کپسول های لاغری موجود در ایران:لاک مغسول 25 گرم+ زنیان 20 گرم+ زیره سیاه 20 گرم+ سداب 20 گرم+مرزنجوش 10 گرم+ تخم کرفس 10 گرم
1- لاک مغسول+ عصاره سرکه سیب+ بابونه+ گیاه دندان شیر+ اسپیره چمنی+ نانخواه+ تخم سداب+ بوره ارمنی+ زیره+ برگ انگور قرمز تمام به نسبت مساوی
2- لاک مغسول+ صبر زرد+ گل سرخ داروی+ انزروت+ زیره سبز+ زیره سیاه+ سداب+ شکر تیغال+ رازیانه
3- ریشه قثاء الحمار+ خطمی+ ریشه جاوشیر+ تخم شاهی +کرویا+ صندل+ عصاره سرکه سیب+ انیسون+ هلیله سیاه+ ریشه انجبار
4- ریوند چینی+ تباشیر هندی+ جنطیانا+ تخم گشنیز+ تخم خرفه+ مصطکی رومی+ ریشه اریسا
موارد فوق ، فرمول های تائید شده جهت کپسول لاغری میباشند و غیر از آن مورد تائید نیست. در ضمن در بعضی از ترکیبات ، از برگ سنا استفاده میشود
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0

امتیاز پاسخ
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
با سلام با این فرمول وزن بدنتون رو در بیارید:
قد * قد(cm) / وزن
مثلا: 25.43 = 1.72*1.72 / 75 : این فرد تقریبا وزن ایده آلی دارد، روشها فرق می کند از 24 بعضی جاها گفته شده از 26 به بالا فرد به سمت چاقی میل میکند، اگر اینطور باشد ورزش به مدت 30 دقیقه زمان عصر و همراه کم خوردن شام و تنقلات، قابل توجه که یک چیپس 50 گرمی می تواند در یک ماه اگر هر روز خورده شود 2 کیلو چاق کند، پس ورزش بدون کم کردن اشتها زیاد معنی ندارد
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0

امتیاز پاسخ
[imgExp]

اریا زارعی
ی، 07/01/90 - 14:24
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سلام.برای جلوگیری از افزایش وزن و یا رسیدن به وزن نرمال بایستی مقدار انرزی دریافتی روزانه رو با توجه به وزن شخص،قد و سایر مشخصات که شامل میزان فعالیت فرد هم میشه محاسبه کرد.در افرادی که کنترل اشتها در اونها سخته میتونن از مکمل های موجود که باعث سیری و کاهش اشتها میشن در حالی که انرژی بسیار کمی دارن استفاده کرد.در ضمن میزان فعالیت هم بایستی افزایش داده بشه که ورزشهای هوازی مثل شنا،دو،پیاده روی توصیه میشه.و نیز مقدار کالری کل روز رو بایستی در وعده های بیشتر وحجم کمتر مصرف کرد.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1

امتیاز پاسخ
[imgExp]

جاوید علمداری
ی، 29/12/89 - 13:36
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
با سلام.بهترين راه براي جلوگيري از افزايش وزن و حفظ وزن ايدهال مساوي بودن انرژي ورودي با انرژي خروجي هست. يعني اينكه اون انرژي كه با خوردن و آشاميدن وارد بدن ميشه ميبايست به مصرف برسد در غير اين صورت بقيه انرژي به صورت چربي زير پوستي در بدن ذخيره خواهد شد و منجر به چاقي خواهد شد. بنابراين ميبايست فعاليت بدني باتوجه به ميزان كالري ورودي به بدن انجام داد تاوزن بدن حفظ شده و از چاقي جلوگيري شود.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0

امتیاز پاسخ
[imgExp]

مهناز کاظمی
پ، 12/12/89 - 10:40
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
بهترین روش برای رسیدن به وزن مطلوب و حفظ آن اینه که شما در تمام طول زندگیتون از یک الگوی غذایی متعادل و متناسب با مقدار نیازتون پیروی کنید. این مقدار نیاز با توجه به قد، وزن، نوع استخوان بندی و میزان فعالیت بدنی شما تعیین میشه که یک کارشناس یا متخصص تغذیه میتونه اون رو برای شما محاسبه کنه و مقدار مورد نیاز دریافتتون از هر گروه غذایی رو برای شما تعیین کنه. پیروز باشید
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
0

امتیاز پاسخ
[imgExp]

sarkawt kolahdouzi
ی، 08/12/89 - 08:37
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
salam. age kheli chaghi baiad rejim ghazaii ba varzesh dashte bashi na faghat rejim ghazaii. chon tahghighat neshan dade ke fardi ba rejim ghazaii khodasho laghar karde. oxidation opaiee charbie uon paiine be hamin khater zudtar az digaran dobare chagh mishan. vali varzash fat oxidation paiaro bala mibare. age mikhaii ham ghodratet afzayesh peida kone az tamrine badansazi dar tarkib ba esteghamati estefade kon . albate esteghamati ro bad az moghavemati anjam bedi
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1

امتیاز پاسخ
[imgExp]

ویدا محمدی
پ، 05/12/89 - 02:13
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
سلام، ورزش حداقل سه بار در هفته با حداقل زمان 45 دقیقه در هر بار، مصرف 5-9 بار میوه و سبزیجات در روز، عدم مصرف چربی های حیوانی و روغن نباتی هیدروژنه، عدم مصرف تنقلات، حفظ تعادل در خوردن
بخورید، بیاشامید، اصراف نکنید
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1

امتیاز پاسخ
[imgExp]

سحر کشتکار
ش، 30/11/89 - 14:33
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
بهترین روش برای پیشگیری ازاضافه وزن دریافت کالری مناسب باشرایط سنی ورشدی وفیزیولوژیک بدن وپیروی ازرژیم ثابت نگه داشتن وزن است وهمچنین انجام حاقل 30تا45 دقیقه ورزش درحداقل 3روزدرهفته که مناسبترین آن پیاده روی تندمیباشد.
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -
     
 
1

امتیاز پاسخ
[imgExp]

محمد صابر ستوده
ج، 29/11/89 - 11:30
 
     
متن پاسخ:

نقل قول
رعایت رژیم غذایی و انجام فعالیت بدنی مناسب
لینک مرتبط:
فایل مرتبط:
- - -
- - -


 
     
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت فرایند سازان توسعه می باشد.
Protected under Iranian Copyright laws - (C) 2010 IrExpert.ir - Privacy Policy (in Persian)